Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Mieszkania, apartamenty, kawalerki do wynajęcia
Reklama

Chełm. Rozpoczyna się największa inwestycja w dziejach miasta!

O powstaniu terminala intermodalnego w Chełmie mówi się od dawna. Miasto przygotowuje już pod niego grunt - niezbędną infrastrukturę. Inwestycja warta prawie 200 mln złotych to wyzwanie dla miejskich urzędników. Sporządzili już jednak dokumentację i ogłosili przetarg na przebudowę niezbędnych do funkcjonowania terminala dróg.
Chełm. Rozpoczyna się największa inwestycja w dziejach miasta!

Na dostosowanie infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego miasto pozyskało 196 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Projekt obejmuje m.in. przebudowę ponad 9 km dróg wojewódzkich.

- Przetarg na przebudowę wiaduktu, ul. Włodawskiej, ulicy Zawadówka, ulicy Hrubieszowskiej, ulicy Ceramicznej, ulicy Lubelskiej, ulicy Szpitalnej, alei Armii Krajowej, alei Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego oraz uzbrojenia terenów inwestycyjnych - ogłoszony. To będzie gruba rzecz. Inwestycja ponad 200 mln złotych - pisze w swoich mediach społecznościowych prezydent Chełma Jakub Banaszek.

Potencjalni wykonawcy mogą składać oferty do 22 września do godziny 10:00. Wszystkie prace mają zostać zrealizowane w formule “projektuj i buduj”, a termin zakończenia prac został wyznaczony na koniec 2025 roku.

Terminal intermodalny ma powstać w okolicy stacji kolejowej Chełm Wschodni, przy ul. Wschodniej. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się linia kolejowa nr 7 i szerokotorowa linia kolejowa nr 63. Ponadto tuż obok zlokalizowana jest droga krajowa nr 12, planowany jest też węzeł w przebiegu drogi ekspresowej S12, która funkcjonować ma jako północna obwodnica Chełma.

Co do samego terminala, termin rozpoczęcia jego budowy uzależniony jest od realizacji prac dotyczących infrastruktury drogowej. Jego inwestorem będzie Agencja Rozwoju Przemysłu. Teren jest uzbrojony, więc prace będą mogły ruszyć zaraz po zakończeniu projektu. Co jednak zmieni się w mieście dzięki powstaniu tej inwestycji?

- Przede wszystkim rozwój gospodarczy miasta i regionu. Tego typu obiekty stanowią ożywczy impuls dla gospodarki w wielu sektorach. Z perspektywy Chełma budowa terminala to kolejny krok w stronę nie tylko rozwoju miasta, ale także odbudowy jego potencjału i przywrócenia utraconych przed laty funkcji społeczno-gospodarczych - mówi Damian Zieliński z gabinetu prezydenta miasta.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

XYZ 30.08.2023 11:44
Ten terminal nie będzie miał racji bytu jak powstanie linia CPK Lublin Zamość Hrebenne, i na północnych krańcach Zamościa w miejscowości Łapiguz jest planowany terminal intermodalny/przeładunkowy linii CPK i linii LHS, w pobliżu będzie droga ekspresowa S17 i droga krajowa nr 74, w dodatku w ramach CPK planuje się odbudowę kolejowej Obwodnicy Zamościa i modernizacje linii nr 72 i 69

Gość 30.08.2023 13:19
Przez Chełm jest większy transport towarowy. Najkrótsza droga kijów warszawa

XYZ 30.08.2023 15:17
W przyszłości tranzyt Warszawa Kijów będzie szedł trasa Warszawa - Hrebenne - Lwów - Kijów, takie są plany Ukrainy, Polski oraz UE jeśli chodzi o budowę kolei dużych prędkości, proszę zwrócić uwagę że Chełm w tym temacie jest kompletnie pomijany i nic nie będzie się dziać. Warto zwrócić uwagę również na natężenie ruchu na 17 Piaski Hrebenne a 12 Piaski Dorohusk, jest znacznie większe na 17 no i zaludnienie terenu Krasnystaw Zamość Tomaszów i miejscowości typu Łopiennik Stary Zamość Tarnawatka czy Lubycza, gdzie tam tylko Rejowiec I Chełm

Tomcio 01.09.2023 11:16
Nie do końca to prawda. Po stronie UA nie ma kompletnie przygotowanej infrastruktury ani kolejowej ani drogowej między granicą a Kijowem. Natomiast od Dorohuska do Kijowa jest wyremontowana szeroka droga i kolej która równiez jest w niezłym stanie.

Majster-Rura 29.08.2023 13:40
i jest git :) Brawo UM -Brawo PJB

Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama