Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Stachniuk Optyk
Reklama baner reklamowy

Wolimy wódkę niż mleko. Bo to na nią wydajemy aż trzy razy więcej

W ubiegłym roku, mimo drastycznie rosnących cen, Polacy wykazali się dużą odpornością co do swoich zwyczajów konsumpcyjnych. Zwłaszcza jeśli chodzi o zakup alkoholu. To w nim topimy smutki.
Wolimy wódkę niż mleko. Bo to na nią wydajemy aż trzy razy więcej

Autor: Canva

Dane zgromadzone przez firmę NielsenIQ ujawniły zaskakującą prawdę o nas: mimo skłonności do oszczędzania Polacy nie rezygnują z wydatków na alkohol. Wręcz przeciwnie, wydają na wódkę trzy razy więcej niż na mleko. 

Alkohol kontra podstawowe produkty spożywcze

Alkohol, a szczególnie wódka i piwo, nawet w trudnych ekonomicznie czasach, zajmują istotne miejsce w naszych budżetach domowych. 

W 2023 roku Polacy wydali na piwo 22,8 mld zł. Na wódkę – 16,8 mld zł. W tym samy czasie na mleko, masło czy margarynę przeznaczyliśmy w sumie 5,1 mld zł. 

Tak więc – nawet w obliczu wyzwań finansowych, jakim była szalejąca inflacja – na alkoholu nie oszczędzaliśmy.

Preferencje konsumenckie się zmieniają

Ciekawym zjawiskiem jest również ewolucja preferencji konsumenckich dotyczących alkoholu. Mimo że wydatki na wódkę i piwo dominują, to jednak zauważalny jest wzrost popularności piw bezalkoholowych oraz innych trunków, niestandardowych jak na polskie warunki, jak gin, rum czy whisky. To wskazuje na zróżnicowanie gustów i możliwe poszukiwanie nowych doświadczeń smakowych. 

Jednak pomimo wzrostu cen i ogólnej tendencji do oszczędzania, Polacy nadal wydają znacznie więcej na alkohol niż na inne podstawowe produkty spożywcze. To pokazuje, że alkohol, a szczególnie wódka i piwo, pełnią w polskiej kulturze – obok konsumpcyjnych – również ważne role społeczne.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ
Reklama
Reklama
Reklamabaner reklamowy
Reklamareklama Bon Ton
Reklama
Reklama
Reklama