Przebieg planowanej drogi na całej długości zatwierdzony został decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach, wydaną w 2015 r. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Lublinie. Ale zainteresowani mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi na temat rozwiązań usprawniających obsługę ruchu lokalnego np. sposobu dojazdu do pól i nieruchomości wzdłuż korytarza projektowanej drogi.
Obecnie opracowywana jest koncepcja programowa, w ramach której uaktualniane są rozwiązania projektowe. Formularz można pobrać ze strony internetowej GDDKiA oddział w Lublinie, tam też można zapoznać się ze szczegółowym przebiegiem planowanej ekspresówki. Wypełnione formularze należy wysyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej do 29 stycznia na adres ul. Ogrodowa 21, 20-075 Lublin lub na adres e-mailowy: [email protected]. Wszystkie merytoryczne wnioski zostaną przeanalizowane i udzielona zostanie na nie odpowiedź.
Zadanie podzielone zostało na trzy odcinki. Pierwszy odcinek (ok. 13 km) połączy koniec istniejącej S12/S17 na węźle Piaski Wschód z węzłem Dorohucza. Trasa przebiegać będzie przez gminy Piaski i Trawniki w powiecie świdnickim. Drugi odcinek, który będzie miał około 21 km długości, powstanie na terenie gminy Trawniki w powiecie świdnickim oraz gmin Siedliszcze i Chełm w powiecie chełmskim. Droga na tych dwóch odcinkach poprowadzona ma być w całości po nowym śladzie i ominie tereny zabudowane. Trzeci z odcinków (ok. 23 km) ominie miasto i poprowadzony zostanie przez gminy Chełm, Kamień i Dorohusk. Połączy on koniec planowanej obwodnicy Chełma z przejściem granicznym w Dorohusku. Trasa prawie w całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając m.in. tereny cenne przyrodniczo.
- Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z węzłami. Przebudowane zostaną drogi poprzeczne i zbudowane drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji. Przebudowana również będzie istniejąca infrastruktura techniczna niezwiązana z drogą (m.in. linie elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, sieć sanitarna, czy kanalizacja) - informuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Nowa droga ekspresowa sprawi, że podróżowanie między Piaskami a Dorohuskiem będzie bezpieczniejsze. Znacznie poprawi się też przepustowość ruchu tranzytowego. Po zrealizowaniu inwestycji, kierowcy dojadą drogą ekspresową od granicy w Dorohusku z Ukrainą do Warszawy, omijając Chełm i Lublin. Trasa połączy się także z budowaną drogą S19 Lublin-Rzeszów.
Napisz komentarz
Komentarze